Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Rabu

AL-QURAN MUSHAF PELANGI

Al-Quran Pelangi yg comel
Wanita adalah rakan kongsi utama pria dalam mencetak dan mengukir sejarah peradaban dunia. Namun saat sejarah lebih banyak ditulis kaum pria, peran menyejarah wanita terpinggirkan.Kita disuguhi tontonan sejarah yang menggeleminir wanita dan memposisikanya menjadi kelas kedua.

Al-Quran kitab suci ilahi ternyata sangat memuliakan kaum wanita dan menempatkannya diposisi terhormat. demikian pula dgn risalah samawi yang disampaikan Nabi Muhammad s.a.w. Semua melihat wanita penuh objektivitas dan adil. Al-QURAN mengabadikan peran sejarah wanita, yang ternyata lebih menonjol dibanding tampilan fisik belaka.

Mushaf Al-Quran edisi Wanita berTajwid hadir dalam rangka mendekatkan kaum muslimin dan muslimat agar memiliki pandangan yang utuh tentang wanita berbaris pemahaman yang benar terhadap kitab suci Al-Quranulkarim.

Tampil elegan dengan ciri-ciri khas ala feminin, Al-Quran Wanita keluaran Fitrah Rabbani dilengkapi Kaleiodoskop Sejarah Wanita, perjalanan 20 wanita terbaik di dunia yang diabadikan  Al-Quran, Gelar-gelar wanita sepanjang Zaman dan hadith-hadis Rasul tentang Wanita. Sangat baik dan harus perlu dimiliki oleh para Srikandi Islam.

Al-Quran WANITA EDISI PELANGI RM 100

Size : A6
Tersedia Warna : Pink, Biru Tosca, Maroon, Ungu dan Hijau

Dengan 15 keunggulan :
1. Al Quran dan terjemah 30 Juzuk lengkap
2. Perbezaan warna kertas setiap Juzuk
3. Al Quran quantum wanita
4. Tajwid 8 warna
5. Fiqih wanita
6. 20 Sejarah wanita dalam Al Quran
7. Gelar wanita dalam Islam
8. Agenda Muslimah khatam Al quran
9. Wanita yg Haram dikahwin
10. Tabel ibadah rawatib wanita
11. Tabel Ibadah Nawafil Wanita
12. Ensiklopedi ayat-ayat wanita
13. Tips tampil cantik sesuai sunnah
14. 40 Hadits tentang wanita
15. Fiqih ibadah wanita (Shalat, Shaum, Haji, Hamil, Pusaka)

Makluman kepada yang berminat, bagi Proses pembelian dan tempahan:- 

Sila layari blog: baqolahonline.blogspot.com