Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Selasa

BUKU BEKAM BERSAMA SET

Terapi bekam semakin menjadi pilihan masyarakat dewasa ini, semakin bercambahnya pusat rawatan dan berlanjutanya kursus bekam membuktikan terapi ini semakin menarik hati umat akhir zaman. Berdasarkan teori "If blood is clear, all diseases are lost" adalah amat perlu bagi kita mengetahui bagaimana untuk menjaga amanah kurniaan Allah ini, menuntut ilmu adalah menjadi kefarduan atas setian muslim, juga kepada pembekam perlu di ingat, rawatan tanpa ilmu sangat berisiko sebagaimana sabda Sang Tabib Agung “Barang siapa yang melakukan pengubatan dan dia tidak mengetahui ilmunya sebelum itu maka dia yang bertanggung jawab.” [HR. An-Nasa’i, Abu Daud, Ibnu Majah dan yang  lain, hadits hasan no. 54  kitab Bahjah Qulub Al-Abrar]

Sinopsis BUKU BEKAM Mukjizat Pengobatan Nabi s.a.w. Oleh: Dr. Aiman Al-Husaini.
 
"Bekam adalah metode therapi klasik yang kini kembali muncul dan menjadi pilihan masyarakat dunia sebagai trend pencegahan dan merawat penyaki. Kursus bekam dan praktiknya menarik minat banyak banyak doktor setelah kajian-kajian ilmiah di pelbagai negara di dunia ini membuktikan aktiviti metode klasik ini dalam mengobati dan memperingan perbagai keluhan penyakit. khususnya kerana bekam memiliki kedudukan istimewa dalam tradisi pengobatan Nabi hingga RasulAllah memberinya keistimewaan dalam banyak hadith.

Buku ini memaparkan beberapa metode bekam islami, dikombinasikan dengan beberapa metode bekam dalam perubatan Cina dan Asia serta memformulasikannya dengan motode moden yang flaksibal, sekaligus tidak berbeza jauh dari pengalaman dan keyakinan masa lalu yang telah banyak dibuktikan oleh pelbagai penelitian.

Juga memaparkan hadis-hadis tentang bekam serta animo para doktor untuk mempelajari seni bekam dan cara-cara pelaksanaannya dengan berpijak pada dasar-dasar yang sehat. Disini perlu ditegaskan maksud dari dasar-dasar yang sehat kerana menjamurnya praktik bekam tanpa disertai pengetahuan biasa membahayakan pesakit dan membuka dampak negatif yang sulit ditutup kembali."

Kerana stok buku yang ada dengan saya agak terhad, pakej buku ini hanya akan dijual bersama 2set/kotak alat bekam/cawan bekam ABC 12pcs 6 size bermagnet dengan harga pakej RM100 termasuk kospos.

Perincian pakej  ini :-
- Dua kotak set bekam ABC 12pcs bermagnet untuk terapi bekam angin bermagnet dan basah
- Senaskhah buku bekam angin beijing style (potocopy) point2 terbaik mengikut penyakit
- Senaskhah buku Bekam Mukjizat Pengobatan Nabi s.a.w oleh Dr.Aiman Al Husaini 136m/s

Tiada ulasan: