Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Selasa

KHIDMAT TERAPI BEKAM 2013

Sila klik image utk besarkan
Di Kuala Lumpur dan kawasan-kawasan
Yang sewaktu denganya



...KENAPA PERLU BERBEKAM ...

- Berbekam boleh membuangkan toksin, racun, lendir dan angin dalam tubuh badan kita dimana menjadi salah satu penyebab timbulnya penyakit dalam badan manusia
- Boleh membantu m’buang unsur2 sihir yg  berpunca pada gangguan jin dan syaithan
-Daya ingatan seseorang yg sering berbekam akan lebih cergas dan kuat
-Penglihatan akan lebih terang dan jelas
Sendi-sendi badannya akan menjadi kuat, segar, dan sehat
-Berbekam tidak ada efek samping
-Membantu menyembuhkan berbagai penyakit
-Bekam boleh menyembuhkan masalah akut dengan kadar yang segera
-Seseorang yg mengamalkan bekam adalah orang yg menegakkan sunnah Rosulullah SAW

..KESEMBUHAN DARI HIJAMAH..

 “......Menurut guruku  Dr Ibrahim Burhanuddin MD (Hom) lebih 80% penyakit boleh disembuhkan daripada berbekam insyaAllah.....” 

Antaranya :-
-Sakit kepala, pusing–pusing, migren dan vertigo
-Rematik, pegal-pegal dan asam urat
-Sakit gigi, telinga, mata, dan hidung
-Varises, wasir, sembelit
-Gangguan pada saluran kantung kemih
-Masalah kewanitaan
-Tumor, kanker
-Asma, sesak nafas (paru- paru)
-Liver, limpa dan ginjal
-Parkinson
-Hipertensi, kolesterol, diabetes dan stroke
-Dan lain-lain

Waktu, masa dan lokasi rawatan tertimbang mengikut kesesuaian anda melalui pakej 2 sesi pilihan, terhad hanya seorang dua sahaja utk setiap sesi.

1Siang hari kecuali Jumaat, insyaAllah saya bersedia ke rumah/tempat anda di sekitar KL atau mana2 lokasi yang berhampiran mengikut persetujuan. 

2Setiap malam kecuali malam dan siang hari jumaat  boleh berjumpa di Bandar Menjalara Kepong KL di perkarangan Masjid Imam Ghazali berhadapan SRA Ibnu Khaldun. (Al-Ghazali)

Bayaran atau kos perkhidmatan bekam :-

-Bayaran service charge untuk khidmat bekam termasuk set bekam baru ABC12 pcs adalah RM100.00 sahaja, jika anda sudah punyai set bekam sendiri juga sangat dialu-alukan dan kos terapi bekam atau service chargenya sekurang2nya sebanyak RM70.00 saya tetapkan untuk 10 point terawal. ....sila kol sy jika krg jelas..

- Teknik gabungan therapi bekam angin dan bekam darah. Bekam api saya akan lakukan jika perlu sahaja. Proses sendutan setiap point bekam sekurang-kurangnya 3x hingga 5x dalam tempoh masa sekitar 3-5 minit  untuk setiap kali sendutan atau mengikut keperluan dan kondisi pesakit, dan .........
pastikan anda tidak dalam keadaan terlalu kenyang atau terlalu lapar, kosongkan perut sekurang-kurangnya 3-5 jam sebelum berbekam anda adalah terlebih-lebih baik.

* Penting....

- SATU ORANG SATU SET ALAT BEKAM........, saya hanya menggunakan cupping set baru atau milik anda sendiri tanpa kongsi, bagi yang tidak mempunyai set bekam sendiri bolehlah menempahnya dengan saya. Cawan bekam tidak akan dikongsi sama sekali oleh orang lain jadi anda boleh berbekam TANPA WASWAS.

- Mahu berbekam..? Tiada mangkuk bekam..? Tak mahu berkongsi cawan/set/mangkuk bekam...?  Anda bolehlah membelinya dengan saya set bekam magnet seharga RM35.00 sekotak seelok-eloknya 2 kotak (24 Cup pelbagai size) , oleh kerana saya sangat berbesar hati diatas kesudian anda mendapat servis dari saya dengan bangganya saya memberi potongan harga sebanyak RM5 untuk harga sekotak jika anda membeli dan membuat temu janji untuk dibekam. Maklumat lanjut boleh rujuk harga set bekam murah di halaman ini.

"....MAKLUMAN.....!!!! 
Servis bekam hanyalah berdasarkan temu-janji, MAAF...saya mungkin tidak mampu menunaikan hajat tuan jika hari ni call kata nak bekam lani jugak, dan sila sahkan temujanji anda 6jam sebelum berbekam..TQ”

Untuk yang berminat atau sebarang pertanyaan sila hubungi saya di talian : 0139470047  ( Erfan Aziz. )

Atau sila layari laman blog saya untuk mendapat serba sedikit informasi tentang bekam di : http://www.muhibmahbub.blogspot.com







1 ulasan:

Unknown berkata...

Salam nak ambik sendiri boleh,area mana boleh ambik,area kl kat maner