Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Ahad

Nizh Focus


Anak-anak adalah merupakan amanah kurniaan Tuhan. Mereka adalah ibarat kain putih. Terpulanglah kepada kita untuk mencorakkannya. Membina dan menjana minda anak-anak adalah merupakan asas terpenting dalam membina kehidupan mereka. Untuk tujuan itu, kita seharusnya berusaha untuk menjadi ibubapa yang peka terhadap proses pembangunan minda dan keperluannya. Nizh Focus dihasilkan untuk membantu meningkatkan penyaluran oksigen ke otak yang dengan sendirinya menjana minda positif.

Justeru Nizh Focus membantu membekalkan oksigen kepada otak dan terus dapat mempertingkatkan tenaga untuk menerima segala nutrien bagi menghasilkan sel-sel . Otak yang sihat dan kuat akan dapat menjadikan seseorang itu pintar, cerdas serta meningkat IQ & EQ( keseimbangan mental dan kesimbangan emosi yang melahirkan personaliti individual). Kedua-dua potensi IQ dsan EQ perlu digabungkan dalam keadaan seimbang untuk membolehkan individu berfungsi dengan lebih berkesan. Dengan ini seseorang itu akan sentiasa bertindak positif. Proses meningkatkan bekalan oksigen akan dapat mempertingkatkan daya memori dan tahap kecerdasan.

IQ dan EQ membantu pertingkatkan kecerdasan Minda dan megimbangi Emosi

 

Otak adalah organ manusia yang amat kompleks, sangat bertenaga dan terdiri dari gabungan berbillion-bilion sel. Otak menjadi unit pusat kawalan sistem saraf untuk menyalur maklumat serta tindakan kepada seluruh anggota tubuh. Majoriti neuron otak adalah interneuron yang bertindak menapis, manganalisa serta menyimpan segala data. Keseluruhan sistem otak perlu dibekalkan darah yang banyak dan berterusan supaya ia dapat membekalkan oksigen dan nutrien bagi mengawal kepentingan tisu otak daripada kecederaan.

Hasil kaji selidik terhadap tumbuhan semulajadi, didapati ia bukan sahaja mampu mengharmonikan persekitaran alam bahkan sesuai untuk menghormanikan fizikal dan mental manusia. Tenaga tumbuhan yang sama dengan organ-organ manusia dan jika digunakan mampu menjana kembali fungsi organ-organ yang lemah. Para penyelidik bersetuju dengan proses meningkatkan bekalan oksigen akan dapat mempertingkatkan daya memori dan kini terhasil Nizh Focus.

"Kenapa harus menunggu hingga daya kemampuan minda sudah menurun, baru tindakan diambil"



Teori dan Konsep

Melalui proses fotosentesis, tenaga suria diserap oleh tumbuhan bagi menghasilkan karbohidrat sukros yang kemudiannya digunakan setiap tisu tumbuhan. Setiap jenis tisu tumbuhan menggunakan tenaga suria yang berlainan gelombang tenaga suria yang berlainan gelombang (7 warna pelangi). Ini membuktikan apabila kayu dibakar, ia mengeluarkan berbagai-bagai warna (violet, biru, kuning, merah) dan tidak satu warna (colorless) jika ianya mengambil apa sahaja gelombang tenaga suria tersebut.
Begitu dengan tubuh kita, proses metabolisme memecahkan sel-sel organik makanan bagi menghasilkan sel-sel organik sesuai untuk tubuh dan juga tenaga, Sukros mengandungi sebahangian dari tenaga tersebut.

IQ dan EQ

Otak dan akal manusia adalah kurniaan Tuhan kepada manusia. Tenaga yang wujud di dalam sistem otak adalah unsur yang paling utama membezakan manusia dan makhluk lain.
IQ atau kesimbangnan mental antara seseorang individu dengan yang lain adalah berbeza-beza tahap. IQ boleh mengambarkan darjah ketinggian kecerdasan individu bagi menerima dan menyerap (absorption power) fakta secara objectif dan menyimpan (retention power) di dalam ingatan jangka pendek dan jangka panjang.
Manakala EQ atau keseimbangan emosi melahirkan personaliti individu. Perkembangan EQ yang baik akan meningkatkan "self esteem'. Individu yang tinggi keyakinan diri manjadi lebih kreatif, inovatif dan dapat menangani metlamat kehidupan dengan lebih jelas.
Kedua-dua potensi IQ dan EQ perlu digabungkan dalam keadaan seimbang untuk membolehkan individu berfungsi dengan lebih berkesan. Kesimbangan tenaga otak kanan dan kiri perlu digerakkan pada paras tenaga elektromagnetik yang diperlukan.

Kebaikan Nizh Focus

  • BOLEH meningkatkan pengaliran Oksigen ke otak 
  • BOLEH Mengimbangi fizikal, emosi dan minda 
  • BOLEH perkembangan EQ yang baik 
  • BOLEH meningkatkan "self -esteem" 
  • BOLEH Menghasil sel-sel otak yang lebih sihat dan kuat 
  • BOLEH pertingkatkan kecerdasan minda

Fungsi Nizh Focus

Kita kian menghadapi masalah-masalah sosial dan permasalahan yang lain yang sekian hari sekian meningkat. Masalah-masalah seperti berikut:
  • Masalah Sosial
  1. Buli
  2. Rogol
  3. Bunuh
  4. Mencuri dan merompak
  5. Menipu
  • Masalah di rumah & sekolah
  • Anak-Anak Nakal & degil – tidak dengar kata
  • Anak Tidak memberi tumpuan & Tidak bersemangat
  • Masalah murid-murid tidak tahu membaca
  • Tidur di ganggu mimpi berpanjangan
  • Dan banyak lagi
Oleh itu NIZH FOCUS mampu mengatasi masalah-masalah social dan permasalahan yang lain kerana NIZH FOCUS:
  • Membantu Mengimbangi EMOSI
  • Membantu Mengawal kelakuan & tingkah laku
  • Membantu Mengimbangi E.Q (Emosi) dan I.Q (Minda)  

Sebotol Nizh Focus cuma RM65.00 sahaja

Tiada ulasan: