Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Khamis

BUKU BELAJAR BEKAM TERBAIK

Dalam mengangkat martabat ilmu perubatan islam ketempat selayaknya di minda masyarakat Malaysia khususnya kaum muslim, seorang penulis dan juga pengamal terapi bekam dari Indonesia dr.Wadda' A.Umar telah mengkaryakan tulisan yang amat bermanfaat sekali untuk kita, ibarat emas bertatahkan berlian 3karya beliau mampu menyinari kehidupan dengan kalung kesehatan dan insyaAllah mengkafani kematian dengan rahmat keberkatan kerana cintakan sunnah Baginda.

Ramai dari kita yang hanya mampu berbekam, tanpa berdasar dan  bersandarkan ilmu yang tepat, lebih-lebih lagi tanpa guru yang menunjukajar teknik yang betul mungkin akan mengundang kecelakaan yang tak teramal, nauzubillah. Cukuplah dengan pengetahuan basic tentang farmokologi ubat dan patofisologi penyakit mampu membantu kita menterapi dengan lebih baik, ketiga-tiga buku ini menyajikan kepada anda segala yang diperlukan sebagai persediaan menjadi seorang pembekam yang baik InsaAllah.


Sinopsis SEMBUH dengan SATU TITIK.

Memasang gelas bekam lalu mengeluarkan darah dari pesakit bukan masaalah yang sulit bagi kebanyakan orang. Tapi bukan keahlian ini sahaja yang diperlukan oleh juru bekam. Banyak hal yang harus difahami agar seseorang boleh menjadi pakar dalam terapi yang di rekomendasi oleh Nabi sebagai pengobatan terbaik ini.

Buku sembuh dengan satu titik ini merupakan referensi dan rujukan yang sangat menunjang keahlian terapi bekam. ia mengajak anda untuk lebih paham tentang cara berbekam, metode menangani pesakit, dan bagaimana untuk menentukan titik-titik bekam yang efektif. Setiap penyakit akan disertakan solusi titik-titik dan point bekam yang seharusnya dibekam, penghuraian dan fungsinya turut di rincikan. Yang lebih penting melalui buku ini dr.Wadda A.Umar menjelaskan bahawa dengan titik bekam dengan izin Allah mampu menyembuhkan penyakit.

Sinopsis BEKAM untuk 7 PENYAKIT KRONIS.

Menyusul kesuksesan buku SEMBUH dengan SATU TITIK. karyawan terhebat ini kembali mengaduk euforia pembaca dengan buku BEKAM untuk 7 PENYAKIT KRONIS. Berbeza dengan buku pertama yang membahaskan 100 macam penyakit, buku ini membahaskan tidak lebih dari 7 jenis penyakit yang biasa ditemukan dalam masyarakat. Perlu ingat, ketuju-tujuh penyakit ini bukan penyakit biasa, sebut sahaja Hipertensi yang juga dikelan sebagai Silent Killer atau Diabete Mellitus yang nyaris selalu berakhir dengan komplikasi.

Penulis ini adalah doktor serata terapis bekam berpengalaman, nampak jelas bagaimana beliau memadukan antara keajaiban bekam, kemujaraban herbal dan kecanggihan pengobatan medic modern. Tak kita terapis atau bukan, buku ini amat sesuai untuk anda mengambil manfaat penyembuhan atau penanganan dini untuk diri dan keluarga.

Sinopsis BEBAS STROKE dengan BEKAM.

Stroke merupakan salah satu penyakit yang menyebabkan kematian terbanyak di dunia, kebahayaan stroke akan mengakibatkan cacat yang sebahagian besar menimpa penderitanya sepanjang hidup. buku ini memaparkan secara detail dan mendalam metode pengobatan yang dilakukan oleh Nabi s,a,w dan sahabatnya dengan harapan dapat membantu masyarakat mendapat pengobatan yang relatif ilmiah, aman, mudah, murah dan yang terpenting terjauh dari anasir shirik.

Buku ini menjelaskan prinsip bekam untuk stroke meliputi latar belakang mengapa seseorang dapat terserang stroke, bagaimana pengaruh stroke terhadap tubuh, bagaimana peranan bekam dalam menangani stroke, langkah-langkah pembekaman untuk stroke, dan akhirnya titik-titik bekam terbaik untuk stroke terkombinasi antara titik meridian, titik bekam Nabi dan titik sesuai anatomi dan fisiologi sistem saraf.

Sinopsis BUKU BEKAM Mukjizat Pengobatan Nabi s.a.w. Oleh: Dr. Aiman Al-Husaini.
 

"Bekam adalah metode therapi klasik yang kini kembali muncul dan menjadi pilihan masyarakat dunia sebagai trend pencegahan dan merawat penyaki. Kursus bekam dan praktiknya menarik minat banyak banyak doktor setelah kajian-kajian ilmiah di pelbagai negara di dunia ini membuktikan aktiviti metode klasik ini dalam mengobati dan memperingan perbagai keluhan penyakit. khususnya kerana bekam memiliki kedudukan istimewa dalam tradisi pengobatan Nabi hingga RasulAllah memberinya keistimewaan dalam banyak hadith.

Buku ini memaparkan beberapa metode bekam islami, dikombinasikan dengan beberapa metode bekam dalam perubatan Cina dan Asia serta memformulasikannya dengan motode moden yang flaksibal, sekaligus tidak berbeza jauh dari pengalaman dan keyakinan masa lalu yang telah banyak dibuktikan oleh pelbagai penelitian.

Juga memaparkan hadis-hadis tentang bekam serta animo para doktor untuk mempelajari seni bekam dan cara-cara pelaksanaannya dengan berpijak pada dasar-dasar yang sehat. Disini perlu ditegaskan maksud dari dasar-dasar yang sehat kerana menjamurnya praktik bekam tanpa disertai pengetahuan biasa membahayakan pesakit dan membuka dampak negatif yang sulit ditutup kembali."


Saya ada keempat2 naskhah buku sebagaimana diatas untuk dijual kepada yang berminat, harga langsam untuk 4buah buku diatas rm120. Hanya tersedia untuk seorang pembeli sahaja. sila ke baqolahonline.blogspot.com 

Tiada ulasan: