Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Khamis

COMPLETE SET BEKAM UNTUK DIJUAL.

Salam sehhah untuk umat Sidnannabi Mustofa, baginda tidak meninggalkan dinar dirham untuk diwarisi, bukan intan permata untuk dihiasi, tapi baginda meninggalkan ilmu untuk diamali, antara ilmu dan sunnahnya adalah 'hijamah' atau bekam dalam bahasa melayu.

Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud : " Rebutlah lima perkara sebelum datangnya lima perkara. Pertama : masa sihat sebelum sakit. Kedua : masa kaya sebelum datangnya masa sempit (miskin). Ketiga : masa lapang sebelum tiba masa sibuk. Keempat masa mudamu sebelum datang masa tua dan kelima masa hidup sebelum tiba masa mati." (riwayat al-Hakim dan al-Baihaqi). Kenapa dimulai dengan masa sihat sebelum sakit...? Kenapa tidak yang lain....sila baca artikel penuh disini.

Tak mau bercoretan panjang, saya ingin berkongsi pakej komplet set bekam untuk sahabat-sahabat yang berminat, semuanya cukup dan lengkap untuk mempraktikkan therapy bekam basah dirumah anda, sebagai langkah pertama untuk menceburi bidang pembekaman, semuanya lengkap insyaAllah.

SET BEKAM LENGKAP UNTUK DIJUAL

.......Stok berdasarkan tempahan, sila tempah untuk set lengkap anda........
atau mahukan set asas bekam boleh tengok SINI..




Keterangan isi gambar berpandukan turutan angka:-

1- 50 Lancets bekam untuk single use keluaran MISAWA MEDICAL INDUSTRY Tokyo Jepon. Bersize 21G yang amat sesuai untuk mengganti pisau kerana tusukanya yang melebar seolah-olah hirisan mata pisau tidak sebagaimana jarum biasa yang menusuk kedalam kulit tanpa bukaan. 

2-PEN BEKAM.. Automatik stainless stells bergold colour jenama SAMMORA made in Korea, tahan lasak, kukuh, mantap ketika menggenggam dan menambahkan keyakinan ketika menusuk dengan kelajuan tinggi, punya gegelang pelaras kedalaman jarum  mengikut cita rasa.

3- DETTOL ANTISEPTIC GERMICIDE..diguna untuk membilas cup bekam yang sudah dicuci bersih dari sisa darah, anda hanya cukup merendam 1-2 minit sahaja untuk mengelakkan cup bekam anda jadi pudar yang akan menghilangkan keanggunan cup baru, anda juga boleh menggunakan cecair lain untuk mensteril peralatan bekam seperti Cidex, hibitane, ceftavlon atau pun Clorox.

4- MINYAK PATI GAMAT..untuk disapu pada kesan luka tusukan, boleh juga menggunakan apa-apa ubat luka atau krim antiseptik pilihan anda.

5- MINYAK ZAITUN plus GAMAT jenama Safi..gunanya untuk pelembab kulit dan pelincir teknik bekam luncur angin atau tarik, juga diguna untuk menghilangkan sisa2 darah di kulit.

6- GINVERA ANTI-BACTERIA Hand Sanitizer..dengan ini anggota tangan anda dan point-point sebelum berbekam bebas bakteria sebelum tusukan. 

7- DETTOL ANTIBAC Wet Wipes..dengan tisu berubat akan memudahkan anda mensteril peralatan bekam sebelum diguna, contohnya untuk mengesat set bekam sebelum memulakan proses berubat.

8- KRIM ANTISEPTIK..rumusan Krim Dettol mengandungi minyak Badam dan Gliserin yang mampu menolong melehakan luka-luka ringan, menolong membunuh kuman dan mengurangkan risiko jangkitan pada luka-luka khasnya kesan bekam.

9- 5 PSG SARUNG TANGAN, untuk kegunaan juru bekam. (percuma)
10-  KRIM NIVEA atau mana-mana krim yang sesuai dan pastikan ianya tidak berbahaya kepada kesan luka untuk diguna pada kulit kering, saya peribadi lebih suka guna krim gamat keluaran gamat emas. *tidak disertakan. (tiada gambar)

Pakej di atas adalah bersama 4 kotak cup bekam ABC 12 mangkuk. Gambarnya sila lihat dibawah.

4 set bekam kotak seharga RM140.00 mengandungi;-
  1. 48 biji cawan bekam dengan  6size berbeza diameter.
  2. 4 pam bekam
  3. 4 wayar angin
  4. 24 batang magnet utk therapi bekam magnet.

Set lengkap untuk bekam.

HARGA: RM ???.?? termasuk kos pos atau boleh COD terus.

Anda akan mendapat 2 naskhah buku percuma.
  1. Manual bekam angin beijing style (salinan photocopy)
  2. BEKAM mukjizat pengobatan Nabi SAW karangan DR. Aiman Al-Husaini 131m/s.

Tiada ulasan: