Kebanyakan artikel disini adalah karya Al-Marhoum Tuan Guru Syeikh Wan Mohd Shaghir Abdullah R.A cucunda kepada Tuan Guru Syeikh Ahmad Al-Fathanie, juga dari akhbar2 nasional yang lain dan laman2 web yang bertebaran di alam maya juga disaduri macam2 hikayat,riwayat,kaifiat dan khasiat keemasan saya himpun dan susun sebagai koleksi peribadi dan bagi tatapan dan santapan rohani buat teman-teman yang sudi...himpunan artikel2 terbaru saya sekarang lebih muyul kepada informasi kesihatan ala muslim-jawi kearaban..... dan saya mula berjinak2 dengan jualan secara online produk kesihatan muslim, khasnya peralatan bekam (Set cawan, jarum dan pen bekam) dan khidmat pembekaman, Sudi-sudilah ziarah dan sudikan tinggal komentar anda. TQ

Selasa

Bekam Kelantan

Nak cari tempat berbekam di Kelatan..? Hubungi kami 0139267511
Kepada sesiapa sahaja di Negeri Kelantan yang berminat untuk mendapatkan khidmat bekam sunnah inshaAllah kami di EZISONSOLUTIONS bersedia membantu anda.

Khidmat bekam dari rumah ke rumah area Kota Bharu atau sekitarnya dengan harga yang amat berpatutan dan insyaallah anda akan berpuas hati.
“......Menurut guruku  Dr Ibrahim Burhanuddin MD (Hom) lebih 80% penyakit boleh disembuhkan dengan berbekam insyaAllah.....”
Antaranya :-
  • Sakit kepala, pusing–pusing, migren dan vertigo
  • Rematik, pegal-pegal dan asam urat
  • Sakit gigi, telinga, mata, dan hidung
  • Varises, wasir, sembelit
  • Gangguan pada saluran kantung kemih
  • Masalah kewanitaan
  • Tumor, kanker
  • Asma, sesak nafas (paru- paru)
  • Liver, limpa dan ginjal
  • Parkinson
  • Hipertensi, kolesterol, diabetes dan stroke
  • Dan lain-lain
Apa keistimewaannya anda mendapat khidmat bekam dari kami.

1- PEMBEKAM BERPENGALAMAN - Di bekam oleh jurubekam yang berpengalaman dan mendapat ilmu bekam secara holistik dari Dr.Ibrahim al-jawwad dari Indonesia yang berpengalaman lebih 15 tahun dalam therapy bekam sunnah dan homeopathy.


2- BEKAM TANPA WASWAS - kami sama sekali tidak akan berkongsi cup bekam dengan orang lain, anda perlu membawa set bekam anda sendiri atau anda boleh pilih pakej bekam termasuk set bekam, hanya ada di BEKAM KELANTANdan team bekam kami.

3- ALAT BEKAM TERBAIK - Menggunakan pen lancet auto klik berkelajuan tinggi akan mengurangkan rasa perit dan pedih, jarum bekam bersize 21G pakai buang dari Japan berjenama misawa atau sammora.

4- POINT TERPILIH - Point bekam sunnah yang bertepatan dengan organ dalaman tubuh, teknik memilih point-point organ ini banyak dipraktikkan di negara Korea, praktik kedoktoran ini dapat mengetahui mengapa point-point sunnah yang besar itu sangat penting untuk dirawat dengan kaedah bekam. Kombinasi ini akan lebih baik untuk meneraphy penyakit.

5- TEKNIK YANG UNIK - Sekurang-kurangnya tiga kali sedutan darah di setiap point untuk memastikan darah kotor dan bahan toksin di area dan point bekam betul-betul habis dan bersih semaksima mungkin, tujuannya agar rerambut pembuluh darah atau kapilari akan bekerja sebaik mungkin untuk kesehatan anda selepas dibekam dan sehingga dibekam. Untuk kesehatan berterusan bekam seharusnya dilakukan sebulan sekali atau mengikut keperluan.

6- BEBAS KUMAN - Kami akan mesterilisasikan peralatan dan area bekam hanya dengan air putih tapi AJAIB, ionized water ini tanpa tambahan zat lain dengan sifat asam yang kuat ber- PH 2.5. Air ini akan disembur dan dibiarkan sekurang2nya setengah minit untuk memastikan badan anda bersih kuman tanpa langsung menggunakan bahan kimia.

Strong Acid Water (hypochlorous acid) atau Sanitary Water adalah air dengan PH 2.5. Para Dokter di Japan menggunakan Strong Acidic Water untuk mensterilkan peralatan medis, 4 (empat) jenis bakteri akan langsung mati dalam 30 detik dengan Stong Acid Water, digunakan sebagai perawatan luka pada kulit. Dari hasil test Laboratorium ATS Lab, 4 bakteri tersebut antara lain: Staphylococcus Aureu, Eschericia Coli, Salmonella Typhi, dan Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus. nak tahu lebih lanjut tentang air AJAIB ini sila ke blog ezisonsolutions.blogspot.com

Tambahan:-

- Untuk tempoh terhad dan waktu promosi, anda akan dibekalkan secara percuma 5 liter alkali kangen pH 8.5 untuk percubaan, air alkali dari mesin kangen sangat baik untuk kesihatan anda terutamanya untuk mencuci usus dan mengekalkan kealkalian darah, gabungan therapy air, makanan sunnah dan bekam adalah sangat baik tanpa kesan sampingan. (promosi ini sehingga stok air alkali habis)

- BEKAM KELANTAN sesekali tidak berkata anda akan sehat, tapi INSYAALLAH kami akan buat yang terbaik untuk anda, yang paling penting tuluskan niat anda untuk berubat kerana apa dan siapa, anda sendiri perlu jadikan diri anda terbaik.

PERHATIAN.
  • Sebelum berbekam seeloknya anda tidak mengambil makanan berat, pastikan diri anda tidak terlalu lapar atau terlampau kenyang.
  • Anda bersedia dalam keadaan wudu' adalah lebih baik.
  • Khidmat bekam dari kami hanya untuk orang lelaki sahaja, bekam wanita perlu buat temu janji dahulu kerana pembekam wanita agak sibuk dengan kerjaya.
  • Pastikan anda tidak melakukan kerja atau aktiviti berat dalam tempoh 3 hari selepas berbekam, ini bertujuan agar ligament dan tubuh anda berehat dan mendapatkan lebih kesan positif. 
  • Tidak digalakkan mengambil makanan laut dan berisiko gatal selepas bekam kepada sesiapa yang sensitif untuk mengelakkan anda tergarok-garok
Jika anda berminat....sila hubungi pembekam kami di Pasir Hor Kelantan :-

Pembekam   :   Ustadz Dzulkiflie
Lokasi          :   Pasir Hor Kota Bharu Kelantan
Talian           :    0139267511
Blog bekam kelantan : http://ezisonsolutions.blogspot.com

Tiada ulasan: